FSHZH 3.8 mln euro për të mbushur me rërë plazhin e Alabbarit në Durrësit

Pallatet e Alabbarit në Durrës

Projekti për mbushjen me rërë  të plazhit afër Durrës Yacht Marina duhet analizuar me një sy kritik, sidomos në kontekstin e shpërdorimit të fondeve publike dhe përdorimin e taksave të qytetarëve për të financuar ndërhyrje që përfitojnë drejtpërdrejt projekte private.

Durrës Yacht Marina, i drejtuar nga investitorët e Alabbarit, përfaqëson një nismë që pretendon të transformojë bregdetin e Durrësit në një zonë ekskluzive turistike. Megjithatë, ndërhyrjet e planifikuara në bregdet ngrejnë pikëpyetje serioze mbi prioritetet e qeverisë dhe përdorimin e fondeve të Fondit Shqiptar të Zhvillimit (FSHZH).

Një projekt që synon kryerjen e e punimeve në det dhe mbushjen me rërë të një brezi mbi 3 mijë metra në plazhin e Durrësit synon që të rrisë frekuentimin turistik të kësaj zone që është vijim i Durrës Yacht Marina.

Fondi Shqiptar i Zhvillimit njoftoi se fituesi i kontratës “Ndërhyrje për rigjenerimin urban, mbrojtje detare në zonën bregdetare: Riprofilimi dhe mbushja me rërë e Vijës Bregdetare nga Ura e Dajlanit deri tek Godina e Kavalishencës, Durrës” me një fond limit 583 milionë lekë apo 5.8 milionë euro u fitua nga kompania Vëllezërit Hysa me një ofertë sa 63 për qind e fondit limit. Kompania synon që me 3.65 milionë euro të kryejë ndërhyrjen e parashikuar.

Referuar dokumenteve të bëra publike FSHZH argumenton se bregdeti i Durrësit në Jug të portit, nga fundi i Portit e deri tek fundi i Shëtitores së re tek Godina e Kavalishencës ka një breg ranor që nuk është në madhësi të konsiderueshme që të shërbejë dhe për rritjen dhe zhvillimin e turizmit.

“Në zonën e Portit të Durresit po zhvillohet një investim i njohur si Durrës Yacht Marina që synon dhe krijimin e një zone të re bregdetare. Pranë këtij investimit Zona ranore e bregut të detit është shumë e reduktuar dhe ka një gjerësi prej rresh 15 deri në 20 m Disa struktura turistike në këtë pjesë kanë investuar duke ndërtuar zona artificiale të rrethuara me konstruksione betoni dhe duke e mirëmbajtur herë mbas here.

Në pjesën tjetër të bregut nga skela( Hawai Beach Bar ) e deri tek fundi i shëtitores pranë pistës së vogël Iliria kemi një gjerësi të bregut të detit nga 15‐20 m ne fillim e deri ne 40‐50 m pranë pistës Iliria”, thuhet në dokument.

Pse është problematik ky projekt?

1. Financim me fonde publike për interes privat
Ndërhyrja për mbushjen me rërë të vijës bregdetare dhe riprofilimin e saj kryhet me një fond prej 5.8 milionë euro, financuar nga buxheti i shtetit. Edhe pse formalisht prezantohet si një investim për rigjenerimin urban dhe përmirësimin turistik të Durrësit, është e qartë që ky investim mbështet drejtpërdrejt Durrës Yacht Marina, një projekt privat i orientuar drejt turizmit luksoz.
2. Manipulimi i nevojës reale
Raportet justifikojnë ndërhyrjen me argumentin se plazhi ekzistues nuk ka një gjerësi të mjaftueshme për të mbështetur turizmin. Në fakt, pjesa më e madhe e plazhit të Durrësit funksionon prej dekadash si destinacion turistik masiv, dhe fondet publike duhet të ishin përdorur për përmirësimin e infrastrukturës ekzistuese, jo për krijimin e një bregdeti artificial që i shërben drejtpërdrejt një zone private.
3. Shmangia e transparencës dhe përfitimi i kompanive të lidhura
Projekti i riprofilimit të bregdetit u fitua nga kompania Vëllezërit Hysa, me një ofertë që ishte vetëm 63% e fondit limit, gjë që ngre dyshime për favorizim në procedurat e prokurimit. Lidhjet mes këtyre kompanive dhe aktorëve që menaxhojnë investimet publike mbeten të paqartësuara, duke forcuar bindjen se ky projekt është pjesë e një rrjeti klientelist.
4. Interesat e qytetarëve në plan të dytë
Në vend që të mbështeten zona publike dhe të sigurohet akses i barabartë për qytetarët, projekti synon krijimin e një zone private luksoze, duke kufizuar aksesin e publikut dhe duke reduktuar hapësirat për turistët vendas dhe ata me buxhet të ulët.
5. Rreziku për mjedisin dhe morfologjinë bregdetare
Ndërhyrjet e tilla masive në det dhe mbushja artificiale e bregdetit sjellin rreziqe për ekosistemin detar dhe mund të shkaktojnë ndryshime të pakthyeshme në morfologjinë e vijës bregdetare, duke dëmtuar natyrën dhe ekuilibrin mjedisor.

Pyetje që duhen ngritur:
• A është bërë një analizë reale e ndikimit të këtij projekti në mjedis dhe në komunitetin lokal?
• Përse taksat e qytetarëve po përdoren për të krijuar një plazh të ri, kur infrastruktura ekzistuese ka nevoja urgjente për mirëmbajtje dhe përmirësim?
• A garanton ky projekt akses të lirë dhe të barabartë për të gjithë qytetarët, apo po përgatitet për t’u kthyer në një zonë ekskluzive?

Në thelb, ky projekt paraqet një paradigmë të shpërdorimit të fondeve publike për interesa private, duke u mbështetur mbi justifikime të dobëta për të përfituar drejtpërdrejt investitorë të fuqishëm si Alabbar dhe partnerët e tij. Ndërkohë që këto para mund të ishin përdorur për përmirësimin e ujësjellësit, kanalizimeve dhe infrastrukturës publike, ato po shpenzohen për të ndërtuar një fasadë turistike që pak qytetarë do të kenë mundësi të përdorin.

Publikuar nga Publik Media