Nga 4 Janari 2025 kush udhëton për Kukës, Tropojë e Kosovë i duhen rreth 20 euro taksa

Autostrada Thumanë-Kashar me pagesë nga 4 janari: Simbol i supervjedhjes ndaj qytetarëve

Autostrada Thumanë-Kashar: Një monopol i shtrenjtë që vjedh qytetarët

Nga data 4 janar 2025, qytetarët shqiptarë do të përballen me një tjetër tarifë të padrejtë, këtë herë për kalimin në autostradën Thumanë-Kashar. Kompania koncesionare “Gener 2”, në pazar të qartë me qeverinë e kryeministrit Edi Rama, ka shpallur zbatimin e tarifës së kalimit me një vlerë minimale prej 2.1 euro, e cila do të rritet çdo vit në varësi të kursit të këmbimit lekë-euro.

Në thelb, kjo autostradë është një simbol i grabitjes publike dhe korrupsionit të institucionalizuar, ku fitimet e oligarkëve mbizotërojnë mbi nevojat dhe të drejtat e qytetarëve.

Një koncesion që shpërfill popullin

Aksi Thumanë-Kashar duhej të ishte një autostradë moderne e kategorisë “A”, me 11 ura, 105 tombino, 6 mbikalime, 6 nënkalime dhe një rrugë alternative pa pagesë. Por, Bashkim Ulaj, përmes pazareve me qeverinë, ka eliminuar elementët thelbësorë të projektit për të maksimizuar fitimet financiare. Banorët e zonës, të cilët u përjashtuan nga akseset hyrje-dalje, protestuan për muaj të tërë kundër këtij absurdi, për t’u përballur me dhunën e policisë së shtetit.

Në fund, këto protesta nxorën në pah një problem të madh: projekti i autostradës ishte manipuluar dhe ndryshuar për të krijuar një monopol qarkullimi, ku qytetarët janë të detyruar të paguajnë tarifa të padrejta për të udhëtuar në të.

Një kosto marramendëse për një rrugë të shkatërruar

Projekti fillestar i kësaj rruge kishte një kosto prej 188 milionë USD, e cila më vonë u rrit në 435 milionë euro, megjithëse 25% e projektit nuk është zbatuar sipas standardeve. Pas vetëm dy muajsh nga inaugurimi, asfalti është valëzuar dhe ka gropa, një dëshmi e qartë e cilësisë së dobët dhe e abuzimit në ndërtim.

Kostoja e ndërtimit, ndërkohë, ka arritur nivele absurde:

•59,000 euro për metër rrugë,

•59 milionë euro për kilometër rrugë.

Këto shifra e bëjnë këtë aks rrugor ndër më të shtrenjtët në botë, një rekord që reflekton më shumë korrupsionin dhe grabitjen sesa cilësinë.

Heshtja e SPAK dhe pandëshkueshmëria

Nëse SPAK do të funksiononte si një institucion i pavarur dhe serioz, kjo rrugë do të ishte rasti ideal për të hetuar. Por heshtja e SPAK dëshmon edhe një herë se oligarkët si Bashkim Ulaj janë të paprekshëm, ndërsa qytetarët janë të detyruar të paguajnë për një shërbim të cilësisë së dobët.

Një vjedhje me bekimin e qeverisë

Tarifa prej 2.1 euro është vetëm fillimi i zhvatjes. Me një kontratë koncesionare 35-vjeçare, kompania “Gener 2” do të arkëtojë mbi 1.3 miliardë euro për 22 kilometra rrugë. Kjo marrëveshje është një tjetër dëshmi e pazareve mes qeverisë dhe oligarkëve, ku interesat e qytetarëve janë flakur tutje për të mbushur xhepat e një pakice të privilegjuar.

Zëri i qytetarëve dhe përgjegjësia publike

Aksioni kundër autostradës Thumanë-Kashar duhet të jetë një sinjal për çdo qytetar shqiptar. Ndërsa oligarkët dhe qeveria shtyjnë përpara projekte që shkelin çdo parim të drejtësisë sociale dhe ekonomike, qytetarët duhet të kërkojnë llogari dhe të rezistojnë ndaj këtij modeli të shfrytëzimit.

Autostrada Thumanë-Kashar nuk është thjesht një rrugë; është një simbol i keqqeverisjes, korrupsionit dhe tradhtisë ndaj popullit. Heshtja përballë kësaj vjedhjeje është pranim i padrejtësisë. Koha për veprim është tani.

Publikuar nga Publik Media