Të hënën pasdite, segmenti i shumëpërfolur i Unazës së Madhe të Tiranës pritet të hapet për qarkullim. Me një gjatësi prej afro 29 kilometrash dhe me një faturë totale prej 35.6 miliardë lekësh (290.9 milionë euro), Unaza e Madhe është një nga investimet më të kushtueshme infrastrukturore të Shqipërisë.
Me miliarda lekë të shpenzuara, projekti është prezantuar si një ndër veprat më të rëndësishme infrastrukturore të kryeqytetit. Por, ndërsa autoritetet festojnë përfundimin e punimeve, mbetet për t’u parë nëse kjo vepër përmbush vërtet standardet e cilësisë dhe sigurisë.
Propaganda vs. Realiteti
Zëvendëskryeministrja dhe Ministrja e Infrastrukturës, Belinda Balluku, së bashku me drejtorin e Autoritetit Rrugor Shqiptar (ARRSH), Gentian Gjyli, raportuan përfundimin e punimeve në lotin 5, ku ende punohej për shtresat e fundit të asfaltit dhe vendosjen e sinjalistikës. Sipas tyre, pavarësisht kushteve të pafavorshme të motit, projekti është përmbyllur në kohë.
Por ky entuziazëm ngre disa pyetje të rëndësishme:
1.Standardet e ndërtimit: A janë ndjekur protokollet ndërkombëtare të cilësisë dhe sigurisë gjatë punimeve?
2.Afatet e shkurtra: Përshpejtimi i punimeve në javët e fundit, veçanërisht nën reshje të dendura shiu, mund të ketë ndikuar negativisht në cilësinë e asfaltit dhe të punimeve të tjera.
3.Kostoja reale: Me një buxhet kaq të lartë, a justifikohen cilësia dhe përfitimet e premtuara?
Siguria Rrugore
Megjithëse sinjalistika dhe ndriçimi janë pjesë e projektit, shqetësimi për sigurinë rrugore mbetet i madh. Përshpejtimi i punimeve në fazën përfundimtare mund të lërë mangësi të rënda në elementët e sigurisë, veçanërisht në zonat ku rruga kalon përmes lagjeve të banuara.
Pjesa Urbane
Balluku deklaroi se rruga do të ketë hapësira për këmbësorët dhe elementë gjelbërimi, por sa e zbatueshme është kjo për një autostradë që kalon në zona të dendura urbane? Eksperiencat e mëparshme tregojnë se shpesh këto premtime mbeten vetëm në letra.
Miliarda lekë janë shpenzuar për këtë projekt. Por, në një vend ku infrastruktura bazë si shkollat dhe spitalet lë për të dëshiruar, investimet e tilla duhet të kalojnë një lupë të rreptë për të justifikuar çdo qindarkë të taksapaguesve.
Në ditët pas hapjes, pritet që Unaza e Madhe të vihet në qendër të debateve publike. Pavarësisht entuziazmit të zyrtarëve, qytetarët do të jenë ata që do të gjykojnë cilësinë e saj përmes përdorimit të përditshëm. Çdo defekt i mundshëm, nga asfaltimi i dobët deri te mungesa e sinjalistikës apo e ndriçimit, mund të kthehet në një skandal të ri për qeverinë.
Unaza e Madhe e Tiranës mund të jetë një nga projektet më ambicioze të dekadave të fundit, por historia na ka mësuar të jemi skeptikë. Ajo që shihet në inaugurime festive shpesh nuk pasqyron realitetin e përditshëm të qytetarëve. Pritet që media, qytetarët dhe ekspertët të analizojnë këtë projekt në detaje, për të kuptuar nëse miliardat e shpenzuara kanë dhënë rezultatet e premtuara.
A do të jetë kjo rruga që “çliron” kryeqytetin, apo një tjetër projekt që mban peng taksapaguesit shqiptarë? Kjo mbetet për t’u parë.