247 të vdekur në Indi, defekti në sediljen e pilotit rrëzoi Beoing-un

Kutia e zezë zbulon misterin

Një defekt teknik i pazakontë në sediljen e komandantit të avionit u bë shkak i rrëzimit tragjik të fluturimit AI-171 të kompanisë Air India, ku humbën jetën 247 persona, shumica studentë mjekësie që ndodheshin në një godinë banimi ku u përplas avioni.

Sipas raportit paraprak të Autoritetit Indian për Hetimin e Aksidenteve Ajrore (AAIB), i publikuar të martën, sedilja e komandantit të avionit rrëshqiti papritur prapa gjatë ngritjes, duke shkaktuar një zinxhir ngjarjesh fatale që çuan në humbjen e kontrollit dhe rrëzimin e avionit Boeing 787.

Si ndodhi tragjedia – Sekondat vendimtare

Nga të dhënat e kutisë së zezë rezulton se:

Gjatë ngritjes, sedilja e komandantit u lirua nga vendi për shkak të dështimit të mekanizmit të sigurisë.

Trupi i tij tërhoqi levat e fuqisë në pozicion neutral, duke shkaktuar ulje të menjëhershme të fuqisë së motorëve.

Kopiloti tentoi të rikthejë fuqinë, por nuk arriti për shkak të pozicionit të pilotit që bllokonte levat.

Brenda 38 sekondave nga defekti, avioni u përplas në tokë.

Çfarë zbuluan hetimet teknike

Sedilja e komandantit kishte pësuar mirëmbajtje vetëm 11 ditë para aksidentit, por nuk ishte testuar pas riparimit.

Në rrënoja u gjetën vida sigurie të thyera në mekanizmin e sediljes.

Sistemi i levave të fuqisë në Boeing 787 nuk ka mbrojtje ndaj tërheqjes aksidentale, gjë që e bëri më të lehtë humbjen e kontrollit.

Masat urgjente të industrisë ajrore

FAA dhe EASA urdhëruan kontroll urgjent të sediljeve të pilotëve në të gjithë flotën Boeing 787 brenda 72 orësh.

Air India pezulloi 12 avionë me histori të ngjashme mirëmbajtjeje.

Boeing njoftoi ridizajnim të sistemit të sediljes dhe përforcim të levave të kontrollit – zbatimi do të nisë në tremujorin e tretë të 2026.

“Edhe një defekt i vogël mund të sjellë tragjedi”

Eksperti i aviacionit dhe kapiten i Boeing 767, Grigoris Konstantelos, komentoi:

“Aviacioni mbetet mënyra më e sigurt për të udhëtuar. Por kur dështojnë elementë të vegjël, rezultati mund të jetë tragjik. Çdo aksident është një mësim për të bërë fluturimin edhe më të sigurt.”

Raporti përfundimtar pritet më 30 korrik 2025, ndërsa në gusht mbahet një samit ndërkombëtar për sigurinë e fluturimeve, ku pritet të diskutohen standarde të reja për sigurinë në kabinë.

Publikuar nga Publik Media